Szkolenia Oxford University Press

 

 

Zapraszamy do udziału w webinariach zaplanowanych na listopad i grudzień, poświęconych produktom Oxford University Press. Udział jest możliwy po uprzedniej rejestracji.

 

The Research Journey with Oxford Books – VSI, OHO, OSO & UPSO

20.11.2024, g. 09:30 - 10:30
Link do rejestracji


The Research Journey with Oxford Research Encyclopedias & Oxford Bibliographies

27.11.2024, g. 09:30 - 10:30
Link do rejestracji


Oxford English Dictionary(OED) – More than a historical dictionary

3.12.2024, g. 09:30 - 10:30
Link do rejestracji

 


Serdecznie zapraszamy do udziału! 


Szkolenie na temat tworzenia publikacji naukowych za pomocą SciFlow

 

Przypominamy o trwającym dostępie testowym do platformy SciFlow ułatwiającej przygotowanie artykułów i prac naukowych do publikacji w zakresie składu i formatowania (dostęp potrwa do 2 maja 2024 r.).

 

Link dostępu do SciFlow dla KUL

 

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu na temat tworzenia publikacji naukowych za pomocą SciFlow.

Link do rejestracji

 

Dostępne terminy szkoleń:

 

24.10.2024 godz. 1400

10.12.2024 godz. 1400

 

W webinarium omówione zostaną następujące tematy:

- wprowadzenie do SciFlow i procesu pisania

- zrozumienie szablonów i sposobów ich wykorzystania w celu skrócenia czasu przesyłania publikacji do czasopism

- współpraca z innymi użytkownikami z funkcją śledzenia zmian, komentarzami i historią wersji

Szkolenie zakończy sesja pytań i odpowiedzi.

 

Zapraszamy!

 


Szkolenia EBSCO 

 

 

Nagrania wideo szkoleń z trenerem:

 

1. Jak kupować e-książki za pomocą księgarni internetowej EBSCO?

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Sesja skupia się na aspektach zamawiania książek cyfrowych w księgarni internetowej EBSCO. Uczestnicy dowiedzą się, jak dokonywać zakupu tytułów oraz poznają różne funkcje platformy EBSCOhost Collection Manager.

 

2. Poznaj Central & Eastern European Academic Source!

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Central & Eastern European Academic Source (CEEAS) jest bazą pełnotekstowych czasopism naukowych publikowanych w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Sesja poświęcona tej bazie przedstawia najważniejsze cechy i zalety zasobu.

 

3. Poznaj bazy EBSCO dostępne w ramach licencji krajowej dla wszystkich uczelni w Polsce

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Szkolenie przedstawia bazy pełnotekstowe i bibliograficzne zawarte w ramach licencji krajowej, znanej również pod nazwą Pakiet Podstawowy.

 

4. Wyszukiwanie zaawansowane dla bardziej wymagających użytkowników

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Jak zaawansowani użytkownicy mogą wykorzystywać platformę EBSCOhost do przeprowadzania badań? Podczas szkolenia zostaną zaprezentowane funkcje narzędzia na podstawie bazy Academic Search Ultimate oraz Business Source Ultimate zawartych w ramach licencji krajowej.

 

5. Aplikacja mobilna EBSCO w 20 minut

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Bezpłatna i dostępna dla wszystkich użytkowników EBSCO Discovery Service (EDS) i EBSCOhost aplikacja mobilna EBSCO daje użytkownikom wszechobecny dostęp do zasobów biblioteki, wyświetlając wyniki wyszukiwania we wszystkich bibliotecznych subskrypcjach EBSCO. Zapraszamy do odtworzenia sesji szkoleniowej.

 

6. Tworzenie i zarządzanie indywidualnym kontem Moje EBSCOhost

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Praktyczna sesja dedykowana tworzeniu indywidualnego konta  na platformie EBSCOhost. Po sesji uczestnicy będą wiedzieli jak założyć darmowe konto na platformie i jakie korzyści z tego płyną, w tym zapisywanie wyników na stałe, tworzenie powiadomień, zapisywanie linków do wyszukiwania, tworzenie folderów specjalnych.

 

7. Poznaj EconLit with Full Text

Link do nagrania |Hasło: EBSCO2021!

 

Sesja poświęcona bazie EconLit, która oferuje dostęp do setek pełnotekstowych czasopism z zakresu ekonomii, w tym publikacji wydawanych przez American Economic Association. Poza szczegółowym opisem bazy, uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z licznymi przykładami wyszukiwań tematycznych związanymi z aktualnymi trendami i zagadnieniami.

 

8. Zabezpieczenia DRM - czym są i jak wpływają na jakość korzystania z e-książek

Link do nagrania | (bez hasła)

 

9. Lista publikacji AZ w nowej odsłonie

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Podczas szkolenia zaprezentowany zostanie interfejs nowej listy AZ. Przyjrzymy się jak wyszukiwać czasopisma i książki w zasobach biblioteki, jak korzystać z dostępnych ograniczników oraz sprawdzać dostępność tytułów.

 

10. Wyszukiwanie źródeł z wykorzystaniem tezaurusa dziedzinowego

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Sesja dedykowana wyszukiwaniu w oparciu o hasła kontrolowane pochodzące z tezaurusa dziedzinowego. Pokazujemy różnice w wynikach wyszukiwania z wykorzystaniem tezaurusa w porównaniu z używaniem słów pochodzących z języka naturalnego.

 

11. Zalety korzystania z indeksu MEDLINE na EBSCOhost

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Podczas szkolenia przeprowadziliśmy kilka wyszukiwań bazując na zasobach bibliograficznej bazy MEDLINE. Pokazujemy zalety korzystania z tego indeksu razem z innymi bazami EBSCO dla uzyskania dostępu do pełnych tekstów artykułów.

 

12. EBSCO Connect, czyli wszystko o produktach i serwisach EBSCO w jednym miejscu

Link do nagrania| Hasło: EBSCO2021!

 

13. Wyszukiwanie w zasobach CABI

Link do nagrania| Hasło: EBSCO2021!

 

14. CAB Abstracts™ with Full Text - Pełnotekstowe źródło wiedzy dla nauk przyrodniczych

Link do nagrania

 

 

Poznaj platformę edukacyjną | EBSCO Academy

 

 


Materiały szkoleniowe dotyczące bazy CAS SciFindern

 

 

Szanowni Państwo,

 

Biblioteka Uniwersytecka KUL przekazuje informacje o dostępnych zasobach szkoleniowych dotyczących bazy chemicznej CAS SciFindern dostępnej od tego roku dla Pracowników i Studentów KUL:

  1. Webinary

  2. Instruktażowe nagrania video

 

Wejście do bazy oraz informacje dot. logowania znajdują się na stronie: https://www.bu.kul.pl/bazy-danych,11926.html oraz w zakładce „Zasoby www” na platformie e-kul.

Zapraszamy do korzystania!

 

W razie potrzeby zorganizowania szkolenia prosimy o kontakt z Oddziałem Informacji Naukowej BU KUL (tel. 81 454 52 75, e-mail: infnauk@kul.pl).

 


 

 

 

 

Autor: Małgorzata Augustyniuk
Ostatnia aktualizacja: 20.11.2024, godz. 08:07 - Małgorzata Augustyniuk