Szanowni Państwo, Użytkownicy bazy EMIS,

pragniemy przekazać wiadomość o rozpoczęciu migracji naszej Uczelni na platformę analityczną nowej generacji EMIS Next opartą na AI, zaprojektowaną w celu lepszego wspierania pracy.

Ulepszona platforma EMIS Next wykorzystuje najnowszą technologię i narzędzia analityczne. Zapewnia ona bogatsze informacje o firmach, rynkach oraz nowe funkcje monitorowania, zwiększające produktywność. Oferuje płynne użytkowanie przy jednoczesnej obsłudze wielu procesów biznesowych w całej organizacji. EMIS Next przyspiesza pozyskiwanie nowych danych i informacji, które wspierają podejmowanie strategicznych, trafnych decyzji inwestycyjnych i tych związanych z ryzykiem.

Nowości w EMIS Next dla Badań i Analiz Akademickich:

  • Szybkie znajdowanie właściwych odpowiedzi: Nowa wyszukiwarka oparta na AI i zautomatyzowana ekstrakcja danych i wykresów z raportów PDF.

  • Szybkie poruszanie się po rynkach: Nowe, lepsze profile branżowe i krajowe; oparte na AI wiadomości zasilane treściami open source w celu wykrywania trendów i sygnałów oraz nowe narzędzia sektorowe do łatwego identyfikowania głównych graczy, wielkości rynku i udziałów w nim.

  • Pogłębione profilowanie firm: Nowe lepsze profile firm, które dostarczają kluczowych danych na temat prywatnych spółek, analizy wiadomości oparte na AI w celu zidentyfikowania tematów związanych z firmą (EMIS AI Signals), nowe połączenia korporacyjne z właścicielami, spółkami zależnymi i kadrą kierowniczą oraz nowe wiadomości ESG dotyczące firm.

  • Łatwa organizacja i rozpowszechnianie badań i analiz: Nowe foldery do organizowania wyszukiwania.

  • Monitorowanie interesujących tematów: Nowe popularne tematy na rynku i rekomendacje treści oparte na profilu użytkownika oraz nowe konfigurowalne pulpity nawigacyjne dla interesujących tematów.

 

Webinar EMIS NEXT dla Badań i Analiz Akademickich

Zapraszamy do udziału w 40-minutowym webinarium prezentującym platformę EMIS Next – jej nowy interfejs, nowe treści, funkcje i narzędzia w dogodnym dla Państwa terminie:

Środa, 19 czerwca, g. 14:00

Potwierdź swoją obecność 19 czerwca

 

Czwartek, 4 lipca, g. 14:00

Potwierdź swoją obecność 4 lipca

 


Uwaga: Sesje te odbywają się za pośrednictwem GoToWebinar. Jeśli przepisy IT uniemożliwiają dostęp, nie martw się, nagramy wideo i wyślemy je do Ciebie.


Webinarium poświęcone SciFlow

 

 

Zapraszamy na webinarium dotyczące SciFlow - platformy służącej do pisania i formatowania artykułów i prac dyplomowych pisanych w dowolnym języku:

Integrating SciFlow into Library Services: A Strategic Approach

 

Rejestracja na bezpłatny webinar, który odbędzie się 11 czerwca o godzinie 14:00

 

Przewidywany czas trwania to około 60 min. Językiem webinaru będzie język angielski. Istnieje możliwość otrzymania certyfikatu poświadczającego uczestnictwo w webinarium.

 

SciFlow to narzędzie do edycji i automatycznego formatowania tekstu pisanego w dowolnym języku. SciFlow upraszcza przepływy pracy związane z pisaniem prac naukowych i publikowaniem artykułów. Oferuje tysiące szablonów czasopism, szybkie formatowanie prac dyplomowych lub innych tekstów naukowych oraz możliwość dodania własnego szablonu obowiązującego na uczelni. Platforma m.in. obsługuje ponad 8000 stylów cytowania oraz umożliwia współpracę autorów nad jednym tekstem.

 

Integracja SciFlow z usługami bibliotecznymi: podejście strategiczne

Podczas seminarium online zostanie omówione, w jaki sposób biblioteki mogą wesprzeć badania naukowe oraz aktywność publikacyjną pracowników naukowych przez wdrożenie SciFlow. Sesja ta jest przeznaczona dla pracowników bibliotek, administratorów akademickich i decydentów zainteresowanych modernizacją usług bibliotecznych, aby sprostać zmieniającym się potrzebom ich społeczności badawczych.

 

HARMONOGRAM WEBINARIUM:

• Powitanie i wprowadzenie
• Wprowadzenie do SciFlow: Omówienie platformy autorskiej SciFlow, jej funkcji i korzyści, jakie przynosi użytkownikom akademickim
• Strategiczna integracja z usługami bibliotecznymi: strategie integracji SciFlow z usługami bibliotecznymi, w tym zarządzanie zasobami, tworzenie przestrzeni współpracy i zapewnianie wsparcia użytkownikom
• Zwiększanie wsparcia badawczego dzięki SciFlow: jak SciFlow może usprawnić przepływ pracy badawczej, zapewnić zgodność ze standardami akademickimi i bezpiecznie zarządzać danymi.
• Plan wdrożenia: kroki przygotowujące do integracji SciFlow, angażowanie interesariuszy, prowadzenie programów pilotażowych i ocena powodzenia integracji.
• Sesja pytań i odpowiedzi: interaktywna sesja służąca zadawaniu pytań oraz omawianiu wyzwań i rozwiązań.

 

SciFlow brochure YouTube channel

 

 


Sesje online poświęcone publikowaniu w czasopismach Oxford University Press

 

Biblioteka Uniwersytecka KUL serdecznie zaprasza potencjalnych autorów do udziału w dwóch sesjach poświęconych publikowaniu w czasopismach OUP. Szkolenia będą prowadzone w języku angielskim przez Panią Sumitę Sen z OUP.

 

Poniżej znajduje się opis i linki do sesji:

 

  • How to Publish with Oxford Journals?

The training is complimentary, and students, teachers and librarians are free to attend. At the end of the session, each attendee would be given a personalized e-Certificate of Attendance from Oxford University Press.

 

Please find the links for sessions appended below:

 

  • Session 1 : 11th June-2024, At 11:30 am - 1:30 pm

LINK

 

  • Session 2: 18th June-2024, At 11:30 am - 1:30 pm

LINK

 

Description:

How to Publish with Oxford Journals? - A two-hour session covering the basics of getting published. 

The topics covered would be – 

  • Differences between a thesis and an article
  • How to write a manuscript
  • Types of journal manuscripts
  • How to select which journal you want to write for
  • How do you upload a manuscript on the OUP platform – Article submission process
  • The journal publishing cycle
  • What is Open Access – Kinds of Open Access
  • Understanding Read & Publish

 

Learning Outcome: This session will help you determine whether you are ready to publish your work, discuss the manuscript forms available, and highlight points to consider when choosing the right journal for your research. At the end of the session the learner will be able to walk away with an understanding of the publishing process and the steps you should follow when preparing to publish for the first time.

Pls see attached link to research journey posters and products leaflets, which can strongly impact quality of research: Engagement from OUP Academic (highspot.com)

 

PLS BE AWARE, THAT NUMBER OF PLACES IS LIMITED SO FIRST REGISTER FIRST SERVED

 

 


Szkolenia Oxford University Press

 

 

Zapraszamy do udziału w zaplanowanych już na czerwiec webinarach poświęconych produktom Oxford University Press. Sesje będą prowadzone w języku polskim przez Panią Marzenę Giers-Fidler z OUP. Udział jest możliwy po uprzedniej rejestracji.

 

  • Platforma Oxford Academic: nawigacja zawartymi treściami i dostępnymi funkcjonalnościami pomocnymi w pracy badacza

Rejestracja

4 czerwca godz. 1200 – 1300

 

  • Publikacje medyczne dostępne na platformie Oxford Academic

Rejestracja

7 czerwca godz. 1200 – 1300

 

  • Przegląd publikacji w dziedzinie ekonomii, biznesu, zarządzania oraz nauk ścisłych dostępnych na platformie Oxford Academic

Rejestracja

12 czerwca godz. 1200 – 1300

 Serdecznie zapraszamy do udziału!

 

 


Szkolenie na temat tworzenia publikacji naukowych za pomocą SciFlow

 

Przypominamy o trwającym dostępie testowym do platformy SciFlow ułatwiającej przygotowanie artykułów i prac naukowych do publikacji w zakresie składu i formatowania (dostęp potrwa do 2 maja 2024 r.).

 

Link dostępu do SciFlow dla KUL

 

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu na temat tworzenia publikacji naukowych za pomocą SciFlow.

Link do rejestracji

 

Dostępne terminy szkoleń:

 

4.07.2024 godz. 1400

5.09.2024 godz. 1400

24.10.2024 godz. 1400

10.12.2024 godz. 1400

 

W webinarium omówione zostaną następujące tematy:

- wprowadzenie do SciFlow i procesu pisania

- zrozumienie szablonów i sposobów ich wykorzystania w celu skrócenia czasu przesyłania publikacji do czasopism

- współpraca z innymi użytkownikami z funkcją śledzenia zmian, komentarzami i historią wersji

Szkolenie zakończy sesja pytań i odpowiedzi.

 

Zapraszamy!

 


Szkolenia EBSCO 

 

 

Nagrania wideo szkoleń z trenerem:

 

1. Jak kupować e-książki za pomocą księgarni internetowej EBSCO?

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Sesja skupia się na aspektach zamawiania książek cyfrowych w księgarni internetowej EBSCO. Uczestnicy dowiedzą się, jak dokonywać zakupu tytułów oraz poznają różne funkcje platformy EBSCOhost Collection Manager.

 

2. Poznaj Central & Eastern European Academic Source!

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Central & Eastern European Academic Source (CEEAS) jest bazą pełnotekstowych czasopism naukowych publikowanych w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Sesja poświęcona tej bazie przedstawia najważniejsze cechy i zalety zasobu.

 

3. Poznaj bazy EBSCO dostępne w ramach licencji krajowej dla wszystkich uczelni w Polsce

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Szkolenie przedstawia bazy pełnotekstowe i bibliograficzne zawarte w ramach licencji krajowej, znanej również pod nazwą Pakiet Podstawowy.

 

4. Wyszukiwanie zaawansowane dla bardziej wymagających użytkowników

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Jak zaawansowani użytkownicy mogą wykorzystywać platformę EBSCOhost do przeprowadzania badań? Podczas szkolenia zostaną zaprezentowane funkcje narzędzia na podstawie bazy Academic Search Ultimate oraz Business Source Ultimate zawartych w ramach licencji krajowej.

 

5. Aplikacja mobilna EBSCO w 20 minut

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Bezpłatna i dostępna dla wszystkich użytkowników EBSCO Discovery Service (EDS) i EBSCOhost aplikacja mobilna EBSCO daje użytkownikom wszechobecny dostęp do zasobów biblioteki, wyświetlając wyniki wyszukiwania we wszystkich bibliotecznych subskrypcjach EBSCO. Zapraszamy do odtworzenia sesji szkoleniowej.

 

6. Tworzenie i zarządzanie indywidualnym kontem Moje EBSCOhost

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Praktyczna sesja dedykowana tworzeniu indywidualnego konta  na platformie EBSCOhost. Po sesji uczestnicy będą wiedzieli jak założyć darmowe konto na platformie i jakie korzyści z tego płyną, w tym zapisywanie wyników na stałe, tworzenie powiadomień, zapisywanie linków do wyszukiwania, tworzenie folderów specjalnych.

 

7. Poznaj EconLit with Full Text

Link do nagrania |Hasło: EBSCO2021!

 

Sesja poświęcona bazie EconLit, która oferuje dostęp do setek pełnotekstowych czasopism z zakresu ekonomii, w tym publikacji wydawanych przez American Economic Association. Poza szczegółowym opisem bazy, uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z licznymi przykładami wyszukiwań tematycznych związanymi z aktualnymi trendami i zagadnieniami.

 

8. Zabezpieczenia DRM - czym są i jak wpływają na jakość korzystania z e-książek

Link do nagrania | (bez hasła)

 

9. Lista publikacji AZ w nowej odsłonie

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Podczas szkolenia zaprezentowany zostanie interfejs nowej listy AZ. Przyjrzymy się jak wyszukiwać czasopisma i książki w zasobach biblioteki, jak korzystać z dostępnych ograniczników oraz sprawdzać dostępność tytułów.

 

10. Wyszukiwanie źródeł z wykorzystaniem tezaurusa dziedzinowego

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Sesja dedykowana wyszukiwaniu w oparciu o hasła kontrolowane pochodzące z tezaurusa dziedzinowego. Pokazujemy różnice w wynikach wyszukiwania z wykorzystaniem tezaurusa w porównaniu z używaniem słów pochodzących z języka naturalnego.

 

11. Zalety korzystania z indeksu MEDLINE na EBSCOhost

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Podczas szkolenia przeprowadziliśmy kilka wyszukiwań bazując na zasobach bibliograficznej bazy MEDLINE. Pokazujemy zalety korzystania z tego indeksu razem z innymi bazami EBSCO dla uzyskania dostępu do pełnych tekstów artykułów.

 

12. EBSCO Connect, czyli wszystko o produktach i serwisach EBSCO w jednym miejscu

Link do nagrania| Hasło: EBSCO2021!

 

13. Wyszukiwanie w zasobach CABI

Link do nagrania| Hasło: EBSCO2021!

 

14. CAB Abstracts™ with Full Text - Pełnotekstowe źródło wiedzy dla nauk przyrodniczych

Link do nagrania

 

 

Poznaj platformę edukacyjną | EBSCO Academy

 

 


Materiały szkoleniowe dotyczące bazy CAS SciFindern

 

 

Szanowni Państwo,

 

Biblioteka Uniwersytecka KUL przekazuje informacje o dostępnych zasobach szkoleniowych dotyczących bazy chemicznej CAS SciFindern dostępnej od tego roku dla Pracowników i Studentów KUL:

  1. Webinary

  2. Instruktażowe nagrania video

 

Wejście do bazy oraz informacje dot. logowania znajdują się na stronie: https://www.bu.kul.pl/bazy-danych,11926.html oraz w zakładce „Zasoby www” na platformie e-kul.

Zapraszamy do korzystania!

 

W razie potrzeby zorganizowania szkolenia prosimy o kontakt z Oddziałem Informacji Naukowej BU KUL (tel. 81 454 52 75, e-mail: infnauk@kul.pl).

 


 

 

 

 

Autor: Małgorzata Augustyniuk
Ostatnia aktualizacja: 19.06.2024, godz. 12:27 - Monika Krzywicka